nedeľa 13. februára 2011

Kiesha Crowther trochu ináč

Nejaký čas som premýšľal, či sem na tento "psychologický" blog patrí aj téma spirituality. A vravím si, že hej :) Spiritualita, duchovný rozmer je pre mnohých ľudí súčasťou života a keď ju nežijú, tak nemajú pocit naplnenia v živote. Súčasťou spirituality je láska a tú všetci hľadáme. Všetci sme okolo nej veľmi zraniteľní, a teda aj manipulovateľní. Vedie priamo k našim traumám. Keď ju stratíme, alebo hrozí, že ju stratíme, prebúdzajú sa v nás všetky tie miesta, zranenia spojené s kedysi … Keďže sme v hľadaní lásky veľmi zraniteľní a hladní, tak niekedy prirýchlo naskočíma a prirýchlo uveríme. A teraz mierim trochu inam ako k partnerskej láske. Lásku nám totiť sľubujú nielen naše potenciálne milé alebo milí, ale aj rôzne duchovné "učenia". Ja som sa v poslednom čase opakovane stretol s rôznymi videami od Kieshy Crowther - Little Grandmother (Malej babičky). Najprv ma na nich niečo oslovilo, asi najviac to, že sa mi Kiesha zdala byť úprimná vo svojich emóciách, a to ma vždy oslovuje. Neskôr som si však cez rôzne diskusné fóra a hlavne cez kontakt s jednou blízkou a rozhľadenou dušou uvedomil, že v nej a okolo nej je niečo veľmi mylné. Uvedomoval som si, že obsah jej prejavov je taký zlepenec, že každý človek si tam nájde niečo svoje. Ale bolo okolo nej ešte niečo, čo sa mi ťažko uchopovalo. Ale v zásade ide o to, že som si vďaka ľuďom, ktorí sa ňou cítia byť oklamaní a okradnutí uvedomil, že hovorí o láske, ale jej slová a činy nevychádzajú z tohto citu. Svoju "kariéru", "posolstvo" stavia na bolesti iných ľuďí - pôvodných obyvateľov Severnej Ameriky, a to sa veľmi vylučuje s tým, čo hovorí. A povedal som si, že je potrebné do tohto virtuálneho sveta priniesť aj iný pohľad na ňu, nech je obrázok o čosi celistvejší a pravdivejší. Je to malá kvapka, ale potrebná. Takto sa môžme ďalej učiť v rozlišovaní medzi láskou a závislosťou, vlastnením, manipuláciou … a tiež sa približovať k vlastnému hojeniu. Detailnejší pohľad na odvrátenú stranu tváre Kieshy nájdete tu.

Žiadne komentáre: