piatok 1. augusta 2008

Dokument BBC o C.G.Jungovi

Včera som opäť raz na www.youtube.com naťukal do vyhľadávania meno c.g.jung a ono mi to vyhodilo dokument BBC, ktorý je rozdelený do 11 častí. Pripomenul mi roky na VŠ, kedy začali vychádzať prvé preklady jeho kníh, ktoré mi v tom období veľmi učarovali. Niečo z toho vo mne obnovil tento dokument. Najviac ma asi opäť fascinuje jeho postoj k inej, napríklad snovej realite, alebo realite extrémnych stavov vedomia, keď ich s plnou vážnosťou a úctou berie, ako rovnocenné s tou hmatateľnou. Je to pohľad, ktorý ma fascinuje, a hovorím si, "Áno, takto to je!", Zároveň je to postoj, spôsob života, ktorý je pre mňa dosť ťažké žiť. Je to postoj, ku ktorému sa len z času na čas dokážem vracať. Takisto mi opäť pripomenul osobnú zodpovednosť, ktorú máme na tomto svete a ako môžme meniť svet k lepšiemu tým, že spoznávame svoje vnútro, "pálime svoje vlatné drevo" - ako by možno povedal Mindell, aby bolo menej zápalným na kolektívnej rovine, pri témach, ktoré rozdúchavajú kolektívne vášne.

Žiadne komentáre: